Τι είναι η Yoga

Yoga  σημαίνει επιστροφή στον εαυτό μας.  Έχει τις ρίζες της στην  ανατολή και πιο συγκεκριμένα  στην Ινδία. Είναι ένας αρκετά διαδεδομένος και δημοφιλής τρόπος άσκησης στη Δύση  γιατί σε βοηθά να αισθανθείς αρμονία, πληρότητα, ολοκλήρωση, ένωση με τον εαυτό σου!

Τα στάδια της Yoga

Η yoga είναι μια πνευματική κατάσταση! Μαθαίνουμε τα όρια μας, επεκτείνουμε τους ορίζοντές μας και μέσα από την εφαρμογή της να μπορέσουμε να χαλαρώσουμε. Ωστόσο για την ηρεμία του νου χρειάζεται και η πρακτική εξάσκηση μέσω του σώματος και της αναπνοής. Οι στάσεις δηλαδή του σώματος (asanas) με την διαδοχικότητα που εκτελούνται  επαναφέρουν στο σώμα την ισορροπία του, βελτιώνουν την ευλυγισία του, δυναμώνουν τους μύες και τους τένοντες του και σε συνδυασμό με τον έλεγχο της αναπνοής (pranayama), βελτιώνουν την αντοχή και εντέλει την εξωτερική και εσωτερική ισορροπία. Επίσης, σημαντικό στάδιο στη yoga είναι ο διαλογισμός (meditation), μια μορφή πνευματικής συγκέντρωσης που επιτυγχάνεται με τη βαθιά χαλάρωση, την απομάκρυνση των σκέψεων και των εξωτερικών ερεθισμάτων.

Ποια είναι τα οφέλη της Yoga

Τελειώνοντας να πούμε ότι τα οφέλη  που αποκτούμε με την άσκηση στη yoga, μπορεί πνευματικά να μην είναι εύκολα μετρίσιμα , ωστόσο σε σωματικό και νοητικό επίπεδο είναι πολλά:

  • Βελτιώνει την διάθεση
  • Μειώνει το άγχος
  • Καταπολεμά την κατάθλιψη
  • Μειώνει τις αϋπνίες
  • Έχουμε καλύτερη διαχείριση θυμού και υπερέντασης
  • Βελτίωση του μυο-σκελετικού συστήματος
  • Καλύτερη στάση σώματος
  • Βελτίωση αντοχής & δύναμης
  • Βελτίωση της ευλυγισίας
  • Μείωση πόνων στη μέση, τον αυχένα, στους καρπούς
  • Βελτίωση της ισορροπίας

Η μέθοδος Pilates

Η μέθοδος Pilates, είναι ένα μοναδικό σύστημα ασκήσεων διάτασης & ενδυνάμωσης, που διαμορφώθηκε από τον Joseph Pilates. Δυναμώνει και τονώνει τους μυς, βελτιώνει τη στάση του σώματος, χαρίζει ευλυγισία και ισορροπία, συντονίζει σώμα και μυαλό και δημιουργεί μια χυτή σιλουέτα.

Τι ακριβώς είναι το PIlates

Είναι από τις πιο διαδεδομένες μεθόδους άσκησης των τελευταίων δεκαετιών στη χώρα μας. Πρόκειται για ένα σύνολο ασκήσεων, κυρίως ισομετρικής σύσπασης, με το βάρος μας που μπορούν να εκτελεστούν και στο έδαφος με διάφορες παραλλαγές και διαβάθμιση δυσκολίας, με ή χωρίς τη χρήση αξεσουάρ Pilates όπως μπάλες(μικρές ή μεγάλες), κορδέλες λάστιχα, δακτυλίους και μικρά βαράκια.

To Pilates στηρίζεται σε 5 βασικές αρχές: συγκέντρωση, έλεγχος των μυών, κέντρο powerhouse(κέντρο παραγωγής δύναμης), ακρίβεια, αναπνοή, που πάντα πρέπει να γίνεται με την καθοδήγηση και επίβλεψη του γυμναστή.

Σε ποιους απευθύνεται

Το Pilates απευθύνεται σε όλους και σε γυναίκες και σε άνδρες, καθώς με την τόσο μεγάλη γκάμα ασκήσεων που διαθέτει μπορεί το  μάθημα να προσαρμοστεί στις ανάγκες του ασκουμένου αναλόγως πόσο γυμνασμένος είναι ή με βάση τα προβλήματα υγείας που μπορεί να έχει. Είναι ωστόσο μια μέθοδος που απαιτεί έντονη πνευματική & σωματική προσπάθεια.